ShopRoku Award Widget
Zavrieť ikona
youtube icontiktok iconfacebook iconinstagram icon
Obľúbené produktyObľúbené ikona
Porovnávanie produktovPorovnanie ikona
Ako bezpečne prevziať objednávku?

Ako bezpečne prevziať objednávku?

Nebudeme si klamať. Súčasná situácia je vážna. Väčšina z nás to chápe a príkladne dodržiava karanténu. Do obchodu chodíme len v rúškach, potraviny nakupujeme v rukaviciach a doma si často umývame ruky mydlom. Keď nemusíme, nevychádzame von, ale tovar si objednávame cez internet. A keďže pobočky predajní sú väčšinou zatvorené, nechávame si objednávky doručiť kuriérom až domov. Vyzerá to ako príklad vzorného správania. A napriek tomu, keď dôjde k preberaniu tovaru, mnohí z nás spravia niekoľko zásadných chýb, ktorými ohrozia nie len seba, ale aj členov svojej domácnosti, samotného kuriéra a všetkých ďalších zákazníkov, s ktorými v ten deň príde do styku. O aké chyby ide a ako prevziať objednávku bezpečne?
 

Balíčky si prevezmeme pri vozidle prepravcu. Nenútime kuriéra vchádzať do budovy a už vôbec nie doručovať nám tovar až pred dvere bytu alebo kancelárie.

Uvedomme si, že kuriér je prepravca tovaru a nie osobný poslíček. Preto ho nenúťme vchádzať do budov a doručovať nám balíčky až pred bytové dvere alebo dvere kancelárie. Eliminujeme tak množstvo ľudí, kľučiek, plôch a priestorov, s ktorými príde do kontaktu pred tým, než doručí balík nám a ďalším zákazníkom po nás. Čím menší počet kontaktov, tým menšie riziko prenosu nákazy COVID-19.
 

Pri preberaní objednávky sa chránime ochranným rúškom a gumenými rukavicami.

Doma máme čisto a cítime sa tu bezpečne. Pravdepodobne nikto z nás v domácnosi nenosí rúško a gumené rukavice. Keď však príde kuriér, bez ohľadu na to, ako rýchlo si tovar prevezmeme, neohrozujme ho a nasaďme si pred odchodom z bytu rúško a rukavice. On ich bude mať. Správajme sa teda voči nemu rovnako ohľaduplne. Stačí jeden ľahkovážny zákazník, ktorý si rúško nenasadí a kuriér môže preniesť nákazu ku všetkým, s ktorými v ten deň príde do styku, vrátane vlastnej rodiny.

Ak sme v nútenej karanténe, kuriéra o tom informujeme ešte pred doručením balíčka.

Nasledujúce riadky sú veľmi dôležité a mali by byť pre každého z nás samozrejmosťou: Pokiaľ sa nachádzame v nútenej karanténe, vrátili sme sa zo zahraničia, prišli sme do kontaktu s nakazeními alebo máme podozrenie, že by sme sami mohli byť nakazení koronavírusom COVID-19, informujeme o tom kuriéra ešte pred doručením balíčka!
 

Objednávky uhrádzame vopred (kartou alebo prevodom).

Len málo ľudí uprednostňuje držbu hotovosti v peňaženke pred bezpečne uloženými peniazmi na účte. Preto si nekomplikujme platbu za objednávky a uhrádzajme ich vopred. Jednak tak znížime kontakt s kuriérom na minimum a jednak sa nebudeme musieť trepať do najbližšieho automatu pre hotovosť a stláčať všetky tie nevydezinfikované tlačidlá.
 

Dodržiavame bezpečnú vzdialenosť aspoň 1,5 metra.

A v poslednom rade, dodržiavanie čo najväčšej vzdialenosti platí aj pri kontakte s kuriérom. A to bez ohľadu na to, aký je voči mám priateľský a ako sa na nás spoza rúška usmieva. Uvedomme si, že to nie je pozvánka na skamošenie sa a rozhovor o tom, v akej ťažkej dobe žijeme. Preto aj v tomto prípade platí: Udržujeme si odstup aspoň 1,5 metra a hneď ako je to možné, sa s kuriérom rozlúčme.

 

Zdroj foto | Unsplash - @macauphotoagency, @anikolleshi