Zavrieť ikona
Ako bezpečne prevziať objednávku?

Ako bezpečne prevziať objednávku?

Nebudeme si klamať. Súčasná situácia je vážna. Väčšina z nás to chápe a príkladne dodržiava karanténu. Do obchodu chodíme len v rúškach, potraviny nakupujeme v rukaviciach a doma si často umývame ruky mydlom. Keď nemusíme, nevychádzame von, ale tovar si objednávame cez internet. A keďže pobočky predajní sú väčšinou zatvorené, nechávame si objednávky doručiť kuriérom až domov. Vyzerá to ako príklad vzorného správania. A napriek tomu, keď dôjde k preberaniu tovaru, mnohí z nás spravia niekoľko zásadných chýb, ktorými ohrozia nie len seba, ale aj členov svojej domácnosti, samotného kuriéra a všetkých ďalších zákazníkov, s ktorými v ten deň príde do styku. O aké chyby ide a ako prevziať objednávku bezpečne?
 

Balíčky si prevezmeme pri vozidle prepravcu. Nenútime kuriéra vchádzať do budovy a už vôbec nie doručovať nám tovar až pred dvere bytu alebo kancelárie.

Uvedomme si, že kuriér je prepravca tovaru a nie osobný poslíček. Preto ho nenúťme vchádzať do budov a doručovať nám balíčky až pred bytové dvere alebo dvere kancelárie. Eliminujeme tak množstvo ľudí, kľučiek, plôch a priestorov, s ktorými príde do kontaktu pred tým, než doručí balík nám a ďalším zákazníkom po nás. Čím menší počet kontaktov, tým menšie riziko prenosu nákazy COVID-19.
 

Pri preberaní objednávky sa chránime ochranným rúškom a gumenými rukavicami.

Doma máme čisto a cítime sa tu bezpečne. Pravdepodobne nikto z nás v domácnosi nenosí rúško a gumené rukavice. Keď však príde kuriér, bez ohľadu na to, ako rýchlo si tovar prevezmeme, neohrozujme ho a nasaďme si pred odchodom z bytu rúško a rukavice. On ich bude mať. Správajme sa teda voči nemu rovnako ohľaduplne. Stačí jeden ľahkovážny zákazník, ktorý si rúško nenasadí a kuriér môže preniesť nákazu ku všetkým, s ktorými v ten deň príde do styku, vrátane vlastnej rodiny.

Ak sme v nútenej karanténe, kuriéra o tom informujeme ešte pred doručením balíčka.

Nasledujúce riadky sú veľmi dôležité a mali by byť pre každého z nás samozrejmosťou: Pokiaľ sa nachádzame v nútenej karanténe, vrátili sme sa zo zahraničia, prišli sme do kontaktu s nakazeními alebo máme podozrenie, že by sme sami mohli byť nakazení koronavírusom COVID-19, informujeme o tom kuriéra ešte pred doručením balíčka!
 

Objednávky uhrádzame vopred (kartou alebo prevodom).

Len málo ľudí uprednostňuje držbu hotovosti v peňaženke pred bezpečne uloženými peniazmi na účte. Preto si nekomplikujme platbu za objednávky a uhrádzajme ich vopred. Jednak tak znížime kontakt s kuriérom na minimum a jednak sa nebudeme musieť trepať do najbližšieho automatu pre hotovosť a stláčať všetky tie nevydezinfikované tlačidlá.
 

Dodržiavame bezpečnú vzdialenosť aspoň 1,5 metra.

A v poslednom rade, dodržiavanie čo najväčšej vzdialenosti platí aj pri kontakte s kuriérom. A to bez ohľadu na to, aký je voči mám priateľský a ako sa na nás spoza rúška usmieva. Uvedomme si, že to nie je pozvánka na skamošenie sa a rozhovor o tom, v akej ťažkej dobe žijeme. Preto aj v tomto prípade platí: Udržujeme si odstup aspoň 1,5 metra a hneď ako je to možné, sa s kuriérom rozlúčme.

 

Zdroj foto | Unsplash - @macauphotoagency, @anikolleshi